SZKOLENIA DLA PRZEDSIĘBORCÓW- INKUBATOR PRZEDSIĘBIORCZOŚCI SPOŁECZNEJ

Szanowni Państwo !            

Od listopada 2010 roku Spółdzielnia Socjalna Usługowo-Handlowo-Produkcyjna w Byczynie prowadzi Inkubator w ramach Projektu „Inkubator Przedsiębiorczości Społecznej”, który jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.            Inkubator Przedsiębiorczości Społecznej świadczy wsparcie merytoryczne w zakresie doradztwa nt. źródeł finansowania organizacji pozarządowych, doradztwa prawnego, księgowo-finansowego, marketingowego, nowych technologii-informatyka; organizuje szkolenia, wizyty studyjne oraz seminaria w zakresie tworzenia modelu współpracy oraz promocji gospodarki społecznej.           
W związku z powyższym chcielibyśmy zaprosić Państwa do udziału w bezpłatnych szkoleniach pt. „Pozyskiwanie funduszy dla podmiotów ekonomii społecznej”, które odbędzie się w dniach 30-31 lipca 2012 roku  oraz „Marketing w podmiotach ekonomii społecznej”, które odbędzie się w dniach 8-9 sierpnia 2012 roku. Szkolenia odbędą się w siedzibie Szkoły Podstawowej w Skałągach, przy ulicy Wołczyńskiej 23.           
Szkolenie skierowane jest do przedstawicieli działających organizacji pozarządowych z terenu województwa opolskiego – gmin o wysokim wskaźniku ubóstwa, a ma na celu przekazanie informacji teoretycznych, a także umiejętności praktycznych w zakresie możliwości pozyskiwania środków zewnętrznych na działalność organizacji pozarządowej jak również zwiększeniu wiedzy z zakresu marketingu.            
Karta zgłoszeniowa oraz więciej informacji na stronie www.spoldzielnia.byczyna.pl.

 

PROGRAM SZKOLENIA
w dniach 30-31 lipca 2012 roku
nt. :Pozyskiwanie funduszy dla podmiotów ekonomii społecznej”

30.07.2012 r. poniedziałek

 08.30-10.00    Wprowadzenie- Co trzeba wziąć pod uwagę przy planowaniu działań fundraisingowych? Fundraising a strategia rozwoju organizacji. Podstawowe pojęcia/ definicje.

10.00-11.30   Analiza źródeł finansowania- pieniądze kwadratowe a pieniędze okrągłe. Różne źródła finansowania i ich specyfikacja: granty, samorząd, sponsorzy, zbiórki publiczne i inne
 
11.30-12.00   Przerwa
 
12.00-13.30   Jak sprzedać swój projekt? Właściwa prezentacja projektu- kolejne kroki. Natura problemu i efektywności organizacji, która go rozwiązuje za pomocą projektu.  

13.30-15.00   Zaplanowany proces aplikowania a pisanie wniosku o dofinansowanie. Cele, rezultaty i wskaźniki- zmora piszących.

31.07.2012 wtorek

08.30-11.30   Jak stworzyć skuteczną ofertę sponsorską i współpracować z biznesem? Co i dlaczego biznes sponsoruje? Co organizacja ma do sprzedania biznesowi? Na jakiej podstawie firmy podejmują decyzję o współpracy z organizacją pozarządową? Jak stworzyć dobry profil sponsorki i atrakcyjną ofertę? Co robić, a czego unikać, żeby raz nawiązana współpraca miała szansę na kontynuację przez lata?

11.30-12.00   Przerwa

12.00-15.00   Jak pozyskiwać fundusze od osób indywidualnych? Kto może pozyskiwać fundusze w ramach mechanizmu 1 %? Jak zachęcić ludzi do przekazania 1 % na naszą organizację? Co zrobić, żeby rok później nie zmienili zdania? Zbiórki pubiczne- czy i kiedy maja szansę? Najczęstsze błędy i dobre praktyki.

 

PROGRAM SZKOLENIA
w dniach 8-9 sierpnia 2012 roku
nt.: Marketing w podmiotach ekonomii społecznej

08.08.2012 środka

14.30-16.00   Słuchanie, myślenie, mówienie- Czy marką i komunikacją można zarządzać? Czy można ja planować? Jeśli tak- to jak? Przyjrzyjmy sie krok po kroku kolejnym etapom procesu planoania działań komunikacyjnych i spróbujmy odnieść je do konkretnych przypadków

16.00-17.30   Słuchanie, myślenia, mównienie cd.

17.30-18.00    Przerwa

18.00-19.30 Produkt markowy kupię- Zastanowimy sie czego oczekuje klient i co mamy mu do zaoferowania. Zastanowimy się, co to jest produkt i po co nam marka.  Przyjżymy sie także waszym produktom i sposobom na ich "opakowanie", a potem spróbujemy sprzedać. 

19.30-21.00   Produkt markowy sprzedam- Opowiemy o trzech udanych transakcjach, do których kluczem były dobre oferty i popracujemy nad ofertami sprzedaży Waszych produktów. Naszymi klientami będą: media, sponsorzi i odbiorcy detaliczni. 

09.08.2012 r. czwartek

14.30-16.00   Jeśli nie ulotka, to co?  A jeśli ulotka- to jaka? Powiemy o zasadach tworzenia treści i projektowania skutecznych materiałów promocyjnych, a potem spróbujemy te zasady wykorzystac w praktyce. Zastanowimy sie też, jakie materiały promocyjne mogą być przydatne Waszym organizacjom. 

16.00-17.30   Po co nam logo? Po co nam grafik?- powiemy o identyfikacji wizualnej i księdze tożsamości oraz briefie, czyli podstawowym narzędziu (współ)pracy z podwykonawcami. 

17.30-18.00   Przerwa

18.00-19.30   Mieć stronę to za mało- Przeanalizujemy Wasz sieciowy wizerunek i zastanowimy się, jak możecie efektywniej wykorzystywać możliwości jakie daje Internet. Popracujemy nad stronami internetowymi i profialmi na Facebooku. 

19.30-21.00  Mieć stronę to za mal- cd.