TELESPRZEDA呕 W AKADEMI PARP

Projekt wsp贸艂finansowany przez Uni臋 Europejsk膮

w ramach Europejskiego Funduszu Spo艂ecznego

 

Telesprzeda偶 w Akademii PARP

 

Negatywne opinie i stereotypy na temat zawodu sprzedawcy zra偶aj膮 wiele os贸b do wykonywania tej pracy. Jak nie poddawa膰 si臋 uprzedzeniom i z satysfakcj膮 wykonywa膰 ten zaw贸d? Jak odnosi膰 sukcesy? Odpowiedzi na te pytania znajduj膮 si臋 w najnowszym szkoleniu e-learning Akademii PARP „Telesprzeda偶”. Praca na stanowisku telesprzedawcy jest trudna i stresuj膮ca. Klienci nie zawsze s膮 uprzejmi. Sprzedawcy cz臋sto spotykaj膮 si臋 z odmow膮 i negatywnymi reakcjami rozm贸wc贸w.

 

Telesprzeda偶 jest jednak jednym z najcz臋艣ciej stosowanych przez firmy kana艂贸w dotarcia do klienta. Dlatego przedsi臋biorstwa stale poszukuj膮 pracownik贸w do call center i rozwijaj膮 t臋 metod臋 sprzeda偶y. Wed艂ug raportu Gazeta.pl „Monitoring rynku pracy” w 2012 roku pracodawcy zamie艣cili oko艂o 80 tys. og艂osze艅 o prac臋 na tym stanowisku. Dane GUS pokazuj膮, 偶e prawie 14 proc. aktywnych zawodowo Polak贸w pracuje w sprzeda偶y.

 

Co mo偶na zrobi膰, by wykonywa膰 zaw贸d telesprzedawcy z satysfakcj膮? Aby praca w sprzeda偶y przez telefon nie by艂a seri膮 pora偶ek, pracownicy powinni umie膰 w艂a艣ciwie przygotowa膰 si臋 do rozmowy sprzeda偶owej i zgromadzi膰 niezb臋dne informacje o kliencie. Odpowiedniej wiedzy wymaga przygotowanie i przedstawienie klientowi korzy艣ci dopasowanych do jego potrzeb. W tej pracy wa偶ne jest tak偶e panowanie nad w艂asnymi emocjami w trakcie rozmowy i radzenie sobie z nastawieniem klienta. Jednak ma艂o kto ma takie umiej臋tno艣ci wrodzone.

 

Rozwi膮zaniem jest ich nauczenie si臋 za pomoc膮 szkolenia.

– Szkolenie „Telesprzeda偶” w艂a艣nie zosta艂o udost臋pnione na portalu szkoleniowym Akademii PARP. Adresowane jest do os贸b, kt贸re zajmuj膮 si臋 telesprzeda偶膮 oraz planuj膮cych karier臋 zawodow膮 na tym stanowisku – m贸wi Aneta Grzyb-Hejduk, ekspert ds. szkole艅 w Akademii PARP. Wiadomo艣ci teoretyczne uczestnicy utrwal膮 Projekt wsp贸艂finansowany przez Uni臋 Europejsk膮 w ramach Europejskiego Funduszu Spo艂ecznego za pomoc膮 przyk艂adowych dialog贸w. Dzi臋ki nim naucz膮 si臋, jak wiedz臋 zdobyt膮 w szkoleniu stosowa膰 w praktyce. Szkolenie sk艂ada si臋 z siedmiu modu艂贸w. Celem pierwszego modu艂u jest wyja艣nienie, na czym polega specyfika pracy w sprzeda偶y telefonicznej i kto mo偶e by膰 dobrym telesprzedawc膮. Uczestnicy dowiedz膮 si臋 m. in. jak 艣wiadomie wykorzysta膰 swoje mocne strony, jaka jest rola nastawienia i motywacji oraz jak radzi膰 sobie ze stresem w pracy telesprzedawcy. W drugim module „Komunikacja przez telefon” telesprzedawcy poznaj膮 specyfik臋 komunikacji przez telefon oraz zasady savoir vivre w rozmowie telefonicznej. Modu艂 trzeci w ca艂o艣ci przeznaczono na prac臋 g艂osem. Uczestnicy poznaj膮 techniki pracy z w艂asnym g艂osem. Naucz膮 si臋 kontrolowa膰 przebieg rozmowy za jego pomoc膮. Kolejne cztery modu艂y prezentuj膮 przygotowanie do rozmowy sprzeda偶owej i jej przebieg. Telesprzedawcy opanuj膮 umiej臋tno艣膰 przygotowania si臋 i rozpocz臋cia rozmowy telefonicznej. Dowiedz膮 si臋 jak wzbudzi膰 zainteresowanie u klienta. Zdob臋d膮 umiej臋tno艣膰 efektywnego badania jego potrzeb oraz budowania z nim relacji. Naucz膮 si臋 przygotowywa膰 prezentacj臋 i w艂a艣ciwie przedstawi膰 j膮 klientowi. Opanuj膮 umiej臋tno艣膰 zastosowania j臋zyka korzy艣ci i wykorzystania go do budowy skutecznej argumentacji.

Ostatni, si贸dmy modu艂 szkolenia Akademii PARP „Telesprzeda偶” to wiedza, jak skuteczne radzi膰 sobie z obiekcjami klient贸w i zamkn膮膰 rozmow臋. Telesprzedawcy naucz膮 si臋 stosowa膰 techniki pokonywania obiekcji i metody ponownego kontaktu z klientem.

 

„Telesprzeda偶” to ju偶 36. szkolenie e-learningowe na portalu szkoleniowym Akademii PARP. Ze szkole艅 mog膮 korzysta膰 przedsi臋biorcy i pracownicy firm MSP oraz osoby planuj膮ce za艂o偶enie swojej firmy. Szkolenia Akademii PARP poparte s膮 wieloma praktycznymi przyk艂adami, dzi臋ki kt贸rym 艂atwiej jest zapami臋ta膰 materia艂. Ka偶dy absolwent szkole艅 Akademii PARP otrzymuje certyfikat, potwierdzaj膮cy zdobyt膮 wiedz臋. Projekt jest realizowany na zlecenie Polskiej Agencji Rozwoju Przedsi臋biorczo艣ci i wsp贸艂finansowany ze 艣rodk贸w UE w ramach Europejskiego Funduszu Spo艂ecznego.

 

Projekt wsp贸艂finansowany przez Uni臋 Europejsk膮 w ramach Europejskiego Funduszu Spo艂ecznego

 

kontakt:

msp@akademiaparp.gov.pl

Infolinia 0-801 444 MSP (czyli 0-801 444 677)