REGULAMIN ORGANIZACYJNY
URZ臉DU MIEJSKIEGO
W GORZOWIE 艢L膭SKIM
I. POSTANOWIENIA WST臉PNE.
§ 1
1. Regulamin organizacyjny, zwany dalej regulaminem okre艣la zadania i organizacj臋 wewn臋trzn膮 Urz臋du Miejskiego.
2. Postanowienia regulaminu odnosz膮 si臋 do wszystkich referat贸w i stanowisk organizacyjnych Urz臋du.
§ 2
Ilekro膰 w regulaminie jest mowa o :
1. Urz臋dzie lub zak艂adzie pracy – oznacza to Urz膮d Miejski w Gorzowie 艢l膮skim.
2. Kierowniku Urz臋du – oznacza to Burmistrza Gorzowa 艢l膮skiego.
3. Referacie – oznacza to wymienion膮 w regulaminie jednostk臋 organizacyjn膮, dla kt贸rej ustalono r贸wnie偶 inn膮 nazw臋.
4. Burmistrzu – oznacza to Burmistrza Gorzowa 艢l膮skiego.
5. Sekretarzu – oznacza to Sekretarza Miasta.
6. Skarbniku – oznacza to Skarbnika Miasta.
7. Kierowniku Referatu – oznacza to r贸wnie偶 Kierownika referatu dla kt贸rego ustalono inny tytu艂 s艂u偶bowy.
8. Ustawie o samorz膮dzie gminnym – oznacza to ustaw臋 z dnia 08 marca 1990 r. o samorz膮dzie gminnym / tekst jednolity Dz.U.Nr 142z 2001 r. poz. 1591 z p贸藕n. zm./.
9. Radzie – oznacza to Rad臋 Miejsk膮 w Gorzowie 艢l膮skim.
10. Statucie – oznacza to Statut Gminy Gorz贸w 艢l膮ski.
II. POSTANOWIENIA OGÓLNE.
§ 3
1. Urz膮d Miejski realizuje zadanie w艂asne gminy okre艣lone ustawami, Statutem Gminy, uchwa艂ami Rady oraz zadania zlecone z zakresu administracji rz膮dowej przekazane gminie z mocy przepis贸w szczeg贸lnych lub w drodze porozumie艅 z w艂a艣ciwymi organami samorz膮dowymi.
2. Siedzib膮 Urz臋du Miejskiego jest miasto Gorz贸w 艢l膮ski.
§ 4
1. Prac膮 Urz臋du kieruje Burmistrz przy pomocy Sekretarza.
2. W razie nieobecno艣ci Burmistrza lub niemo偶no艣ci pe艂nienia przeze艅 obowi膮zk贸w funkcj臋 Burmistrza pe艂ni Sekretarz na podstawie udzielonego upowa偶nienia.
3. Burmistrz wykonuje czynno艣ci zastrze偶one dla niego w przepisach szczeg贸lnych, a przede wszystkim :
1/. Kieruje bie偶膮cymi sprawami Gminy,
2/. Reprezentuje Gmin臋 na zewn膮trz,
3/. Wydaje decyzje w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej.
4/. Mo偶e upowa偶ni膰 swojego zast臋pc臋 lub innych pracownik贸w Urz臋du do wydawania decyzji administracyjnych w jego imieniu.
4. Do zada艅 Burmistrza jako kierownika Urz臋du nale偶y :
1/. Dokonywanie podzia艂u zada艅, kompetencji i odpowiedzialno艣ci mi臋dzy Sekretarzem, Skarbnikiem Kierownikami Referat贸w, koordynowanie ich dzia艂alno艣ci, nadzorowanie i kierowanie prac膮 referat贸w.
2/. Wykonywanie funkcji zwierzchnika s艂u偶bowego w stosunku do pracownik贸w Urz臋du oraz kierownik贸w gminnych jednostek organizacyjnych nie zastrze偶onych do kompetencji innych organ贸w,
3/. Nadzorowanie realizacji zada艅 zleconych z zakresu administracji rz膮dowej i wsp贸艂praca z organami tej administracji,
4/. Wykonywanie zada艅 szefa obrony cywilnej,
5/. Dokonywanie okresowych ocen kwalifikacyjnych pracownik贸w mianowanych w oparciu o wyniki ich pracy po zasi臋gni臋ciu opinii Sekretarza,
6/. Zatwierdzanie zakres贸w czynno艣ci i odpowiedzialno艣ci dla pracownik贸w Urz臋du,
7/. Rozstrzyganie spor贸w kompetencyjnych mi臋dzy kom贸rkami organizacyjnymi Urz臋du i jednostkami organizacyjnymi Gminy,
8/. Zlecanie przeprowadzania kontroli zewn臋trznych,
9/.Podpisywanie pism i dokument贸w wychodz膮cych na zewn膮trz Urz臋du,
10/.Okresowe zwo艂ywanie – nie rzadziej jednak, ni偶 raz w miesi膮cu – narad z udzia艂em kierownik贸w poszczeg贸lnych jednostek organizacyjnych w celu ich wsp贸艂dzia艂ania i realizacji zada艅,
11/.Wykonywanie innych obowi膮zk贸w na艂o偶onych przez przepisy prawa.
5. Burmistrzowi podlega bezpo艣rednio
- Sekretarz Miasta,
- Skarbnik Miasta,
oraz nast臋puj膮ce Referaty:
- Referat Gospodarki Nieruchomo艣ciami, Rolnictwa i Le艣nictwa,
- Pe艂nomocnik ds. Ochrony Informacji Niejawnych
- Referat Planowania Przestrzennego, Inwestycji i Ochrony 艢rodowiska .
- Urz膮d Stanu Cywilnego,
- Radca Prawny,
6. Sekretarz :
1/. Koordynuje prac臋 Urz臋du w zakresie ustalonym przez Burmistrza ,
2/. Prowadzi sprawy Gminy w zakresie powierzonym przez Burmistrza, a w szczeg贸lno艣ci :
- nadzoruje opracowywanie projekt贸w Statutu Gminy, Regulaminu Organizacyjnego Urz臋du oraz wprowadzania w nich zmian,
- koordynuje i nadzoruje prac臋 referat贸w pod wzgl臋dem techniczno – organizacyjnym,
- nadzoruje system kontroli wewn臋trznej,
- nadzoruje sprawy administracyjno – gospodarcze,
- nadzoruje sprawy zwi膮zane z prowadzeniem Biuletynu Informacji Publicznej,
- koordynuje wsp贸艂prac臋 miast partnerskich,
- nadzoruje sprawy zwi膮zane z wyborami : Prezydenta RP, do Sejmu, do Senatu, rad gmin, rad powiat贸w i sejmik贸w wojew贸dztw oraz 艂awnik贸w ludowych,
- nadzoruje zadania wynikaj膮ce z zakresu dzia艂ania referatu spraw obywatelskich,
- udziela informacji w zakresie funkcjonowania Urz臋du.
7. Sekretarzowi Miasta podlegaj膮 bezpo艣rednio nast臋puj膮ce referaty :
- Referat Organizacyjny,
- Referat Spraw Obywatelskich i Rozwoju Gospodarczego,
8. Skarbnik – g艂贸wny ksi臋gowy bud偶etu.
Do zakresu dzia艂ania i kompetencji Skarbnika nale偶y przede wszystkim :
1/. Organizacja i nadzorowanie prac zwi膮zanych z opracowaniem projektu bud偶etu gminy,
2/. Realizacja dochod贸w i wydatk贸w bud偶etowych,
3/. Realizacja zada艅 wynikaj膮cych z ustawy o finansach publicznych i wydanych na jej podstawie przepisach wykonawczych.
9. Skarbnikowi podlega bezpo艣rednio Referat Finansowy.
10. Do zada艅 Kierownik贸w referat贸w nale偶y zapewnienie nale偶ytej organizacji pracy i sprawnego wykonywania zada艅 nale偶膮cych do referatu, a w szczeg贸lno艣ci :
1/. Przygotowywanie projekt贸w uchwa艂 Rady i Zarz膮dze艅 Burmistrza oraz informacji, analiz, materia艂贸w i sprawozda艅 wnoszonych pod obrady Rady i Komisji Rady,
2/. Przygotowanie i opracowanie decyzji administracyjnych w indywidualnych sprawach nale偶膮cych do kompetencji referatu,
3/. Planowanie i organizowanie pracy referatu,
4/. Dokonywanie podzia艂u czynno艣ci pracownikom referatu oraz zapewnienie dyscypliny pracy w referacie,
5/. Sporz膮dzanie sprawozda艅 GUS i innych,
6/. Zapewnienie w艂a艣ciwej i terminowej realizacji spraw,
7/. Wsp贸艂dzia艂anie mi臋dzy referatami w zakresie zada艅 realizowanych przez Urz膮d,
III. ORGANIZACJA URZ臉DU MIEJSKIEGO.
§ 5
W sk艂ad Urz臋du Miejskiego wchodz膮 nast臋puj膮ce referaty :
Nazwa referatu : Oznaczenie :
1. Referat Organizacyjny - OR-I
2. Referat Finansowy - FN-II
3. Referat Gospodarki Nieruchomo艣ciami, Rolnictwa i Le艣nictwa - GRL-III
4. Referat Planowania Przestrzennego, Inwestycji i Ochrony 艢rodowiska - PI艢-IV
5. Referat Spraw Obywatelskich i Rozwoju Gospodarczego - SOG-V
6. Urz膮d Stanu Cywilnego - USC-VI
§ 6
W Urz臋dzie Miejskim tworzy si臋 nast臋puj膮ce stanowiska kierownicze i samodzielne :
1. Sekretarz Miasta – Kierownik Referatu Organizacyjnego
2. Skarbnik Miasta – Kierownik Referatu Finansowego
3. Kierownik Referatu Gospodarki Nieruchomo艣ciami, Rolnictwa i Le艣nictwa
4. Kierownik Referatu Spraw Obywatelskich i Rozwoju Gospodarczego
5. Kierownik Urz臋du Stanu Cywilnego i Z-ca Kierownika Urz臋du Stanu Cywilnego
6. Kierownik Referatu Planowania Przestrzennego, Inwestycji i Ochrony 艢rodowiska
7. Radca Prawny
8. Pe艂nomocnik ds. Ochrony Informacji Niejawnych
IV. ZADANIA WSPÓLNE REFERATÓW.
§ 7
Do wsp贸lnych zada艅 referat贸w nale偶y w szczeg贸lno艣ci :
1. Koordynowanie i stymulowanie proces贸w rozwoju spo艂eczno – gospodarczego gminy.
2. Zapewnienie w艂a艣ciwej i terminowej realizacji zada艅 okre艣lonych w planach i bud偶ecie gminy.
3. Za艂atwianie skarg, wniosk贸w i interpelacji radnych wg w艂a艣ciwo艣ci.
4. Przygotowywanie propozycji do projekt贸w bud偶etu i wieloletnich plan贸w rozwoju w zakresie swego dzia艂ania.
5. Wsp贸艂dzia艂anie w opracowywaniu projekt贸w plan贸w zagospodarowania przestrzennego gminy.
6. Przygotowanie projekt贸w akt贸w prawnych organ贸w gminy.
7. Przygotowanie okresowych ocen, analiz, informacji i sprawozda艅 z zakresu swego dzia艂ania.
8. Przygotowywanie materia艂贸w na sesje Rady, Komisje Rady.
9. Przygotowywanie Zarz膮dze艅 Burmistrza.
10. Sporz膮dzanie sprawozda艅 statystycznych.
11. Przeprowadzanie post臋powania administracyjnego / zgodnie z przepisami K.p.a. / i przygotowywanie rozstrzygni臋膰 w sprawach indywidualnych.
12. Wsp贸艂dzia艂anie z organami administracji rz膮dowej.
13. Przeprowadzanie w zakresie ustalonym przez Burmistrza kontroli gminnych jednostek organizacyjnych.
14. Wsp贸艂praca z osob膮 odpowiedzialn膮 za prowadzenie zam贸wie艅 publicznych.
15. Reagowanie na krytyk臋 prasow膮 i wykorzystywanie jej dla doskonalenia pracy referatu.
V. ORGANIZACJA WEWN臉TRZNA I ZADANIA REFERATÓW URZ臉DU MIEJSKIEGO
§ 8
Referat Organizacyjny / Or-I /
1. Referatem kieruje Sekretarz realizuj膮c zadania w艂asne i zlecone.
2. Do kompetencji i zada艅 referatu nale偶y :
- prowadzenie kadr
- obs艂uga Rady / zwanej dalej Biurem Rady – symbol RM /
- prowadzenie spraw og贸lno - organizacyjnych,
- prowadzenie spraw administracyjno – gospodarczych,
- prowadzenie Biuletynu Informacji Publicznej,
- prowadzenie spraw w zakresie bezpiecze艅stwa i higieny pracy.
Do zada艅 kadrowych nale偶膮 sprawy :
A. Zadania w艂asne :
1/. Za艂atwianie spraw zwi膮zanych z przyjmowaniem, mianowaniem, powo艂ywaniem, zwalnianiem i odwo艂ywaniem pracownik贸w samorz膮dowych oraz dyrektor贸w i kierownik贸w jednostek podleg艂ych,
2/. Realizacja przepis贸w ustawy o pracownikach samorz膮dowych oraz kodeksu pracy /sprawy p艂acowe, urlopy pracownicze, renty, emerytury, sprawy socjalne/,
3/. Prowadzenie spraw dotycz膮cych okresowych przegl膮d贸w kadrowych i ocen kwalifikacyjnych pracownik贸w,
4/. Organizowanie szkolenia i dokszta艂cania pracownik贸w Urz臋du oraz prowadzenia praktyk uczniowskich,
5/. Prowadzenie spraw w zakresie przyznawania nagr贸d, odznacze艅 pa艅stwowych, medali i odznak dla pracownik贸w Urz臋du,
6/. Kontrola i zapewnienie dyscypliny pracy w Urz臋dzie,
7/. Prowadzenie dokumentacji kontroli wewn臋trznej i zewn臋trznej,
8/. Nadz贸r nad pracownikami obs艂ugi .
Do zada艅 Biura Rady Miejskiej nale偶膮 sprawy zwi膮zane z :
A. Zadania w艂asne :
1/. Zapewnienie obs艂ugi kancelaryjno – biurowej Rady Miejskiej, Komisji Rady Miejskiej i Burmistrza,
2/. Prowadzenie ewidencji wniosk贸w i postulat贸w wyborc贸w oraz przekazywanie do realizacji w艂a艣ciwym referatom,
3/. Wsp贸艂praca z organami samorz膮du mieszka艅c贸w,
4/. Przekazywanie w艂a艣ciwym referatom do realizacji zada艅 wynikaj膮cych z uchwa艂 Rady i zarz膮dze艅 Burmistrza oraz wniosk贸w Komisji Rady,
5/. Przesy艂anie uchwa艂 Rady organowi nadzoru,
6/. Publikacja w Biuletynie Informacji Publicznej oraz na tablicy og艂osze艅 Urz臋du uchwa艂 Rady oraz Zarz膮dze艅 Burmistrza , kt贸rych tre艣膰 ma by膰 podana do publicznej wiadomo艣ci,
7/. Organizacyjne i merytoryczne przygotowanie sesji Rady,
8/. Prowadzenie rejestru uchwa艂 Rady,
9/. Prowadzenie ewidencji radnych,
10/. Prowadzenie rejestru wniosk贸w i interpelacji radnych i przekazywanie ich w艂a艣ciwym referatom,
11/. organizowanie dzia艂alno艣ci kontrolnej Komisji Rady,
12/. Prowadzenie korespondencji Przewodnicz膮cego Rady,
13/. Wykonywanie prac zwi膮zanych z wyborami organ贸w samorz膮du mieszka艅c贸w,
14/. organizowanie spotka艅 i dy偶ur贸w radnych,
15/. Obs艂uga sta艂ych i dora藕nych komisji powo艂anych przez Rad臋.
B. Zadania zlecone :
1/. Wykonywanie prac zwi膮zanych z wyborami 艂awnik贸w ludowych.
Do zada艅 zwi膮zanych z prowadzeniem spraw og贸lno - organizacyjnych nale偶y :
A. Zadania w艂asne :
1/. Wykonywanie zada艅 zwi膮zanych z funkcjami reprezentacyjnymi Burmistrza i obs艂ug膮 delegacji,
2/. Przyjmowanie i ewidencjonowanie korespondencji wp艂ywaj膮cej do Urz臋du,
3/. Przyjmowanie i za艂atwianie interesant贸w zg艂aszaj膮cych si臋 do Burmistrza i Sekretarza w sprawach skarg i wniosk贸w,
4/. Przyjmowanie i nadawanie poczty e-mail, fax贸w, obs艂uga radiotelefonu, obs艂uga centrali telefonicznej,
5/. Przekazywanie w艂a艣ciwym wydzia艂om zadekretowanej korespondencji,
6/. Wysy艂anie korespondencji wychodz膮cej z Urz臋du,
7/. Zaopatrzenie materia艂owo – techniczne na cele administracyjne, zakup sprz臋tu i urz膮dze艅, materia艂贸w i pomocy biurowych itp.,
8/. Gospodarowanie piecz臋ciami, piecz膮tkami urz臋dowymi i tablicami urz臋dowymi,
9/. Powielanie materia艂贸w dla potrzeb Rady, Burmistrza i Referat贸w,
10/. Prenumerata Dziennika Ustaw, Monitora Polskiego, Dziennik贸w Resortowych, czasopism oraz wydawnictw fachowych i innych,
11/. Prowadzenie ewidencji wyposa偶enia Urz臋du,
12/. Sporz膮dzanie protoko艂贸w zezna艅 艣wiadk贸w,
13/. Zapewnienie sprawnej organizacji pracy i prawid艂owego funkcjonowania Urz臋du,
14/. Nadzorowanie stosowania instrukcji kancelaryjnej i przestrzegania przepis贸w Kpa.
15/. Prowadzenie Kancelarii Urz臋du, ekspedycja korespondencji, nadz贸r nad utrzymaniem centrali telefonicznej, radiotelefonicznej w nale偶ytym stanie technicznym,
16/. Opracowywanie projektu regulaminu organizacyjnego Urz臋du oraz wprowadzanie w nim zmian,
17/. Prowadzenie rejestru Zarz膮dze艅 Burmistrza oraz uchwa艂 Rady,
18/. Prowadzenie rejestru skarg i wniosk贸w,
19/. Prowadzenie zbiorczej ewidencji skarg, wniosk贸w, list贸w wp艂ywaj膮cych do Urz臋du i przekazywanie referatom do za艂atwienia wed艂ug w艂a艣ciwo艣ci,
20/. Bie偶膮ca kontrola terminowego za艂atwiania skarg, wniosk贸w i spraw,
21/. Koordynacja kontroli wewn臋trznej, zewn臋trznej sprawowanej przez referaty urz臋du,
22/. Obs艂uga narad Burmistrza z kierownikami referat贸w,
23/. Przyjmowanie ustnych o艣wiadcze艅 ostatniej woli spadkodawcy,
24/. Przekazywanie w艂a艣ciwym referatom do realizacji zada艅 wynikaj膮cych z wniosk贸w, uchwa艂 i zarz膮dze艅 Burmistrza,
25/. Wsp贸艂praca z jednostkami pomocniczymi / so艂ectwami i osiedlami /,
26/. Organizowanie konferencji prasowych.
27/. Prowadzenie archiwum zak艂adowego,
Do zada艅 z zakresu spraw gospodarczych nale偶y w szczeg贸lno艣ci :
1/. Utrzymanie czysto艣ci w budynku Urz臋du,
2/. Zg艂aszanie usterek i awarii,
3/. Obs艂uga pomieszczenia centrali telefonicznej.
§ 9
Referat finansowy / Fn - II /
1. Referatem kieruje Skarbnik Miasta.
2. Do kompetencji i zada艅 referatu nale偶y :
- prowadzenie ksi臋gowo艣ci bud偶etowej,
- prowadzenie ksi臋gowo艣ci podatkowej,
- prowadzenie wymiaru i poboru lokalnych podatk贸w i op艂at od os贸b fizycznych i prawnych,
- prowadzenie kasy Urz臋du,
Do zada艅 zwi膮zanych z prowadzeniem ksi臋gowo艣ci bud偶etowej nale偶y :
A. Zadania w艂asne :
1/. Opracowanie projektu bud偶etu
- kompletowanie materia艂贸w 藕r贸d艂owych do sporz膮dzenia projektu bud偶etu,
- przygotowanie projektu bud偶etu wraz z obja艣nieniami,
- przygotowanie projektu uchwa艂y Rady w sprawie uchwalenia bud偶etu,
- przygotowanie uk艂adu wykonawczego bud偶etu dla jednostek realizuj膮cych jego wykonanie,
- przygotowanie p贸艂rocznej informacji o przebiegu wykonania bud偶etu gminy,
- przygotowanie sprawozdania rocznego z wykonania bud偶etu gminy,
2/. Prowadzenie pe艂nej obs艂ugi ksi臋gowej organu finansowego bud偶etu w zakresie dochod贸w i wydatk贸w bud偶etowych,
3/. Prowadzenie ewidencji przychod贸w i rozchod贸w bud偶etowych w ramach organu finansowego bud偶etu zwi膮zanej z obs艂ug膮 finansow膮 po偶yczek i kredyt贸w,
4/. Prowadzenie obs艂ugi ksi臋gowej zada艅 zleconych i powierzonych z zakresu administracji rz膮dowej,
5/. Sporz膮dzanie miesi臋cznych, kwartalnych, p贸艂rocznych i rocznych sprawozda艅 bud偶etowych,
6/. Sporz膮dzanie zbiorczych sprawozda艅 bud偶etowych z dzia艂alno艣ci pozabud偶etowej /dla zak艂ad贸w bud偶etowych, funduszy celowych/,
7/. Sporz膮dzanie jednostkowych i zbiorczych sprawozda艅 bud偶etowych z realizowanych przez Urz膮d zada艅 zleconych i powierzonych z zakresu administracji rz膮dowej,
8/. Przygotowanie projekt贸w uchwa艂 bud偶etowych w zakresie zmian bud偶etowych,
9/. Opiniowanie plan贸w finansowych jednostek organizacyjnych Gminy i opracowanie planu finansowego na zadania zlecone Gminie,
10/. Prowadzenie spraw zwi膮zanych z wyp艂acaniem wynagrodze艅 i wszelkich innych 艣wiadcze艅 przys艂uguj膮cych pracownikom,
11/. Prowadzenie urz膮dze艅 ksi臋gowych inwestycji gminnych,
12/. Prowadzenie urz膮dze艅 ksi臋gowych 艣rodk贸w trwa艂ych,
13/. Obs艂uga finansowo – ksi臋gowa Urz臋du w zakresie :
- dochod贸w bud偶etowych,
- wydatk贸w bud偶etowych,
- funduszy celowych,
- rachunk贸w inwestycyjnych i lokat zabezpieczaj膮cych oraz sporz膮dzanie jednostkowej sprawozdawczo艣ci bud偶etowej w tym zakresie,
14/. Kontrola przestrzegania dyscypliny finans贸w publicznych,
15/. Sporz膮dzanie bilans贸w jednostkowych Urz臋du oraz bilans贸w zbiorczych dla jednostek organizacyjnych i zak艂ad贸w bud偶etowych,
16/. Nadz贸r i kontrola nad dzia艂alno艣ci膮 finansow膮 podleg艂ych gminie jednostek organizacyjnych i zak艂ad贸w bud偶etowych,
17/. Prowadzenie rozlicze艅 z tytu艂u podatku VAT,
18/. Wsp贸艂praca z Regionaln膮 Izb膮 Obrachunkow膮 w zakresie realizacji bud偶etu,
Do zada艅 zwi膮zanych z prowadzeniem ksi臋gowo艣ci podatkowej nale偶y :
A. Zadania w艂asne :
1/. Prowadzenie spraw z zakresu podatk贸w i op艂at,
2/. Prowadzenie kontroli i lustracji w celu ustalenia og贸lnej zdolno艣ci p艂atniczej podatnika oraz w celu ustalenia prawid艂owych podstaw opodatkowania,
3/. Pob贸r podatk贸w, op艂at i innych nale偶no艣ci zgodnie z odr臋bnymi przepisami; organizowanie i nadz贸r inkasa tych nale偶no艣ci,
4/. Prowadzenie urz膮dze艅 ksi臋gowych podatk贸w i op艂at, ustalanie zaleg艂o艣ci w p艂atno艣ciach oraz egzekucja nale偶no艣ci z tego tytu艂u,
5/. Sporz膮dzanie deklaracji podatku VAT,
6/. Wydawanie za艣wiadcze艅 w zakresie o :
- nie zaleganiu w podatkach,
- stanie zaleg艂o艣ci podatkowych,
Do zada艅 zwi膮zanych z prowadzeniem wymiaru podatku nale偶y :
A. Zadania w艂asne :
1/. Dokonywanie wymiaru i poboru podatk贸w i op艂at : rolnego, od nieruchomo艣ci, le艣nego, od posiadania ps贸w,
2/. Prowadzenie spraw z zakresu podatku od 艣rodk贸w transportowych,
3/. Przygotowanie decyzji w sprawie udzielania ulg, umorze艅 i odraczania termin贸w p艂atno艣ci w zakresie podatku rolnego, le艣nego od nieruchomo艣ci i od 艣rodk贸w transportowych,
4/. Wprowadzanie zmian do wymiaru podatku na podstawie zawiadomie艅 w sprawie zmian w rejestrze grunt贸w,
5/. Opracowywanie projekt贸w uchwa艂 w zakresie ustalania podatk贸w i op艂at stanowi膮cych dochody Gminy,
6/. Wydawanie za艣wiadcze艅 w zakresie o :
- dochodowo艣ci z gospodarstw rolnych,
- o stanie posiadania gospodarstw rolnych,
7/. Wsp贸艂praca z Urz臋dem Skarbowym w zakresie :
- ulg udzielanych przez Urz膮d Skarbowy w podatkach stanowi膮cych dochody Gminy,
- zawiadamiania o wykrytych przest臋pstwach i wykroczeniach karno – skarbowych w zakresie prowadzonych spraw,
Do zada艅 zwi膮zanych z prowadzeniem kasy Urz臋du nale偶y :
A. Zadania w艂asne :
1/. Przyjmowanie do kasy got贸wki oraz innych 艣rodk贸w pieni臋偶nych, wystawianie dowod贸w wp艂aty,
2/. Odprowadzanie zainkasowanej got贸wki na rachunki bankowe,
3/. Podejmowanie got贸wki z banku na podstawie wystawionych czek贸w,
4/. Dokonywanie wyp艂at got贸wki na podstawie zatwierdzonych dokument贸w,
5/. Sporz膮dzanie raport贸w kasowych,
6/. Prowadzenie rejestr贸w 艣cis艂ego zarachowania,
§ 10
Referat Gospodarki Nieruchomo艣ciami, Rolnictwa i Le艣nictwa / GRL-III /
1. Referatem kieruje kierownik.
2. Do kompetencji i zada艅 referatu nale偶y :
- prowadzenie gospodarki nieruchomo艣ciami,
- prowadzenie spraw z zakresu rolnictwa i melioracji,
- prowadzenie spraw z zakresu le艣nictwa,
Do zada艅 zwi膮zanych z prowadzeniem gospodarki nieruchomo艣ciami nale偶y :
A. Zadania w艂asne :
1/. Zbycie / sprzeda偶 i oddanie w u偶ytkowanie wieczyste / nieruchomo艣ci stanowi膮cych w艂asno艣膰 Gminy w tym :
- sprzeda偶 komunalnych lokali mieszkalnych i u偶ytkowych,
- uw艂aszczenie najemc贸w gara偶y,
- zbycie dzia艂ek budowlanych,
- zbycie nieruchomo艣ci zabudowanych,
- uw艂aszczenie os贸b prawnych na nieruchomo艣ci stanowi膮ce w艂asno艣膰 Gminy, a b臋d膮ce w dotychczasowym ich zarz膮dzie lub u偶ytkowaniu,
2/. Przejmowanie na rzecz Gminy nieruchomo艣ci w trybie komunalizacji na wniosek i z mocy prawa,
3/. Przygotowanie dokument贸w w sprawach pierwokupu i pierwsze艅stwa nabycia nieruchomo艣ci po艂o偶onych na terenie Gminy,
4/. Nieodp艂atne przekazywanie w drodze um贸w grunt贸w stanowi膮cych w艂asno艣膰 Gminy na rzecz Skarbu Pa艅stwa,
5/. Przejmowanie nieodp艂atne w drodze um贸w na w艂asno艣膰 Gminy grunt贸w od Skarbu Pa艅stwa,
6/. Wykup od os贸b prawnych i fizycznych grunt贸w przeznaczonych pod inwestycje,
7/. Wnoszenie na w艂asno艣膰 w formie wk艂adu niepieni臋偶nego / aportu / nieruchomo艣ci stanowi膮cych mienie Gminy do sp贸艂ki prawa handlowego,
8/. Prowadzenie spraw zwi膮zanych z wyga艣ni臋ciem prawa u偶ytkowania wieczystego nieruchomo艣ci na wniosek lub z urz臋du,
9/. Oddawanie nieruchomo艣ci gminnych w zarz膮d komunalnym jednostkom organizacyjnym, a nie posiadaj膮cym osobowo艣ci prawnej,
10/. Prowadzenie spraw zwi膮zanych z wyga艣ni臋ciem prawa zarz膮du na wniosek lub z urz臋du komunalnym jednostkom organizacyjnym nie posiadaj膮cym osobowo艣ci prawnej,
11/. Przekazywanie w u偶ytkowanie nieruchomo艣ci gminnych umow膮 zawart膮 w formie aktu notarialnego ,
12/. Aktualizacja op艂at rocznych z tytu艂u zarz膮du i u偶ytkowania wieczystego nieruchomo艣ci gminnych,
13/. Naliczanie op艂at adiacenckich,
14/. Tworzenie zasob贸w mienia gminnego,
15/. Prowadzenie spraw zwi膮zanych z dzier偶aw膮 mienia gminnego osobom fizycznym i prawnym,
16/. Prowadzenie rejestr贸w oraz opracowywanie rocznych wykaz贸w ze sprzeda偶y i oddawanie w wieczyste u偶ytkowanie nieruchomo艣ci gminnych oraz dzier偶aw z terenu miasta i gminy,
17/. Przekszta艂canie prawa u偶ytkowania wieczystego w prawo w艂asno艣ci,
18/. Wykonywanie innych spraw zwi膮zanych z obrotem nieruchomo艣ciami wynikaj膮cych z ustaw,
19/. Zlecanie rob贸t geodezyjno – kartograficznych oraz wycen nieruchomo艣ci i dokonywanie odbioru tych rob贸t od wykonawc贸w,
20/. Prowadzenie spraw zwi膮zanych z regulacj膮, aktualizacj膮 i zak艂adaniem ksi膮g wieczystych dla nieruchomo艣ci,
21/. Uczestnictwo w post臋powaniach rozgraniczeniowych i podzia艂ach nieruchomo艣ci,
22/. Prowadzenie rejestr贸w mienia gminnego,
23/. Sporz膮dzanie dokumentacji formalno prawnej zwi膮zanej z wyp艂at膮 odszkodowa艅 za grunty wydzielone pod budow臋 ulic z nieruchomo艣ci obj臋tych na wniosek w艂a艣ciciela podzia艂ami,
24/. Wydawanie zgody na zaj臋cie nieruchomo艣ci gminnych w celu prowadzenia inwestycji,
25/. Prowadzenie operatu numeracji i nazewnictwa ulic,
26/. Nadawanie numer贸w budynk贸w,
27/. Zatwierdzanie projekt贸w podzia艂贸w geodezyjnych,
28/. Wydawanie decyzji o dokonaniu wymiany grunt贸w,
29/. Wydawanie decyzji o rozgraniczenie nieruchomo艣ci,
30/. Prowadzenie spraw dotycz膮cych prawid艂owego zagospodarowania, ochrony i rekultywacji grunt贸w rolnych i le艣nych,
31/. Prowadzenie spraw z zakresu scalania i wymiany grunt贸w.
Do zada艅 zwi膮zanych z prowadzeniem spraw z zakresu rolnictwa i melioracji nale偶y :
A. Zadania w艂asne :
1/. Prowadzenie spraw z zakresu produkcji ro艣linnej i zwierz臋cej,
2/. Koordynacja gospodarki nasiennej i obrotu materia艂em hodowlanym zwierz膮t,
3/. Nakazywanie zniszczenia zasiew贸w lub nasadze艅 o nieodpowiedniej zdrowotno艣ci,
4/. Wsp贸艂praca ze s艂u偶b膮 kwarantanny i ochrony ro艣lin w zakresie zwalczania chor贸b, chwast贸w i szkodnik贸w upraw oraz nakazywanie niszczenia niekt贸rych upraw,
5/. Wsp贸艂dzia艂anie ze s艂u偶b膮 Pa艅stwowej Inspekcji Ochrony Ro艣lin w zakresie stosowania 艣rodk贸w ochrony ro艣lin,
6/. Wsp贸艂dzia艂anie ze s艂u偶b膮 weterynaryjn膮 w zakresie zwalczania chor贸b zaka藕nych zwierz膮t i prowadzenie profilaktyki,
7/. Prowadzenie rejestru ps贸w uznanych za agresywne,
8/. Koordynacja w organizowaniu skupu i kontraktacji p艂od贸w rolnych i zwierz膮t rze藕nych,
9/. Wydawanie zezwole艅 na upraw臋 maku i konopi i bie偶膮ce informowanie o zasadach prowadzenia tych upraw,
10/. Wsp贸艂praca z jednostkami zajmuj膮cymi si臋 o艣wiat膮 rolnicz膮 i wprowadzeniem post臋pu rolniczego,
11/. Prowadzenie spraw zwi膮zanych z melioracj膮 i gospodark膮 wodn膮, a w szczeg贸lno艣ci rozstrzyganie spor贸w :
a) o przywr贸cenie stosunk贸w wodnych na gruntach do stanu poprzedniego,
12/. Udzia艂 w rozprawach wodno – prawnych,
B. Zadania zlecone :
1/. Prowadzenie ewidencji szk贸d strat popowodziowych,
2/. zobowi膮zanie w艂a艣cicieli grunt贸w do wykonania prac zabezpieczaj膮cych przed powodzi膮.
Do zada艅 zwi膮zanych z prowadzeniem spraw z zakresu le艣nictwa nale偶y :
1/. Sprawowanie administracji w zakresie 艂owiectwa i spraw z tym zwi膮zanych,
2/. Przygotowywanie decyzji o przeznaczeniu gruntu niele艣nego lub nieu偶ytk贸w do zalesienia.
3/. Przygotowywanie projekt贸w uchwa艂 w sprawie opiniowania wniosk贸w Nadle艣nictw dotycz膮cych uznawania las贸w za ochronne,
§ 11
Referat Planowania Przestrzennego, Inwestycji i Ochrony 艢rodowiska / PI艢 - IV /
1. Referatem kieruje kierownik.
2. Do kompetencji i zada艅 referatu nale偶y :
- prowadzenie spraw zwi膮zanych z planowaniem przestrzennym,
- prowadzenie spraw zwi膮zanych z inwestycjami gminnymi,
- prowadzenie spraw zwi膮zanych z zam贸wieniami publicznymi,
- prowadzenie spraw zwi膮zanych z ochron膮 艣rodowiska,
Do zada艅 zwi膮zanych z prowadzeniem spraw z zakresu planowania przestrzennego nale偶y :
A. Zadania w艂asne :
1/. Prowadzenie spraw zwi膮zanych z opracowywaniem i aktualizacj膮 plan贸w zagospodarowania przestrzennego oraz dokonywanie okresowej oceny aktualizacji tych plan贸w,
2/. Przygotowywanie i opracowywanie wyrysu i wypisu z planu zagospodarowania przestrzennego,
3/. Wystawianie za艣wiadcze艅 o przeznaczeniu dzia艂ek w planie zagospodarowania przestrzennego,
4/. Przygotowywanie i wydawanie decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu oraz nadzorowanie prawid艂owego wykorzystywania terenu zgodnie z planem zagospodarowania przestrzennego,
Do zada艅 zwi膮zanych z prowadzeniem spraw z zakresu inwestycji gminnych nale偶y :
A. Zadania w艂asne :
1/. Prowadzenie wszelkich spraw zwi膮zanych z realizacj膮 inwestycji prowadzonych przez Gmin臋,
- zlecanie rob贸t i zawieranie um贸w na prace projektowe, wykonawstwo i obs艂ug臋 geodezyjn膮,
- sprawdzanie dokumentacji projektowo – kosztorysowej,
- sporz膮dzanie kosztorys贸w inwestorskich,
- opracowywanie projekt贸w um贸w z inwestorami dotycz膮cych realizacji inwestycji,
- pe艂nienie funkcji inwestora bezpo艣redniego lub wyznaczanie inwestora zast臋pczego,
- udzia艂 w dokonywaniu odbioru technicznego wykonanych inwestycji,
- przekazywanie wykonanych obiekt贸w inwestycyjnych na rzecz w艂a艣ciwego podmiotu - zarz膮dcy,
2/. Podejmowanie dzia艂a艅 w celu zapewnienia prawid艂owego funkcjonowania urz膮dze艅 komunalnych na terenie miasta i gminy,
3/. Prowadzenie prac zwi膮zanych z uzbrojeniem technicznym teren贸w przeznaczonych pod budownictwo i inwestycje,
4/. Zarz膮dzanie drogami gminnymi, dojazdowymi do p贸l i las贸w oraz gminnymi drogami wewn臋trznymi a w szczeg贸lno艣ci:
- prowadzenie ewidencji dr贸g i obiekt贸w mostowych na terenie Gminy,
- wydawanie zezwole艅 na zaj臋cie pas贸w drogowych przy zastosowaniu projekt贸w organizacji ruchu zatwierdzonych przez organ zarz膮dzaj膮cy ruchem,
- koordynowanie rob贸t w pasie drogowym, wydawanie decyzji na zaj臋cie pasa drogowego i dokonywanie odbioru przywr贸cenia pasa drogowego do stanu pierwotnego,
- opiniowanie wniosk贸w na korzystanie z dr贸g w spos贸b szczeg贸lny,
- opiniowanie lokalizacji przystank贸w autobusowych,
- opiniowanie projekt贸w budowlanych dotycz膮cych zada艅 realizowanych w pasie drogowym przed wydaniem decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu,
- prowadzenie sprawozdawczo艣ci w zakresie dr贸g i obiekt贸w mostowych,
- rozpatrywanie wniosk贸w dotycz膮cych bezpiecze艅stwa i organizacji ruchu,
- planowanie i wprowadzanie zmian w oznakowaniu pionowym i poziomym,
5/. Utrzymanie bie偶膮ce, remonty, modernizacja i budowa dr贸g gminnych,
- kontrola bie偶膮ca stanu technicznego nawierzchni jezdni i chodnik贸w, oznakowania poziomego i pionowego,
- okresowe przegl膮dy stanu technicznego dr贸g, obiekt贸w mostowych i row贸w przydro偶nych,
- zlecanie rob贸t i zawieranie um贸w na prace projektowe, wykonawstwo i obs艂ug臋 geodezyjn膮 oraz dokonywanie odbioru rob贸t w zakresie rzeczowo - finansowym,
- wnioskowanie o 艣rodki finansowe z bud偶etu pa艅stwa na o艣wietlenie dr贸g, dla kt贸rych Gmina nie jest zarz膮dc膮,
- wsp贸艂udzia艂 w planowaniu o艣wietlenia dr贸g, jego bie偶膮ce utrzymanie, rozliczanie koszt贸w zu偶ytej energii i eksploatacji urz膮dze艅 o艣wietlenia,
- opracowywanie rocznych plan贸w rzeczowo – finansowych,
6/. Organizowanie i prowadzenie akcji zimowej na drogach gminnych,
7/. Wsp贸艂praca z zarz膮dcami dr贸g krajowych, wojew贸dzkich i powiatowych,
8/. Nadz贸r nad funkcjonowaniem systemu odprowadzania w贸d opadowych / rowy przydro偶ne oraz kanalizacja deszczowa w ci膮gach dr贸g /.
Do zada艅 zwi膮zanych z prowadzeniem zam贸wie艅 publicznych nale偶y :
1/. Wsp贸艂praca z referatami Urz臋du w zakresie przygotowania temat贸w i dokument贸w, celem prawid艂owego przeprowadzenia post臋powania o zam贸wienia publiczne,
2/. Ustalanie formy zam贸wienia publicznego,
3/. Organizowanie i przeprowadzenie zam贸wie艅 publicznych zgodnie z procedur膮 okre艣lon膮 w ustawie o zam贸wieniach publicznych,
4/. Rozpatrywanie protest贸w i odwo艂a艅 sk艂adanych przez oferent贸w,
5/. Kontrola nad referatami i jednostkami organizacyjnymi Gminy w zakresie realizacji ustawy o zam贸wieniach publicznych,
Do zada艅 zwi膮zanych z prowadzeniem spraw z zakresu ochrony 艣rodowiska nale偶y :
A. Zadania w艂asne :
1/. Prowadzenie spraw z zakresu ochrony 艣rodowiska, gospodarki wodnej i ochrony przyrody,
2/. Realizowanie wszelkich zada艅 Gminy w zakresie ochrony i kszta艂towania 艣rodowiska,
- podejmowanie dzia艂a艅 zmierzaj膮cych do racjonalnego gospodarowania zasobami przyrodniczymi oraz do przeciwdzia艂ania szkodliwym wp艂ywom na 艣rodowisko powoduj膮cym jego zniszczenie, uszkodzenie lub zanieczyszczenie,
- ochrona drzew i krzew贸w,
- wydawanie zezwole艅 na usuwanie drzew lub krzew贸w,
- wymierzanie kar pieni臋偶nych za samowolne usuwanie drzew i krzew贸w,
- ustanawianie ogranicze艅 co do korzystania z urz膮dze艅 technicznych i 艣rodk贸w transportu powoduj膮cych uci膮偶liwo艣ci w zwi膮zku z ha艂asem i wibracjami,
- zapewnianie warunk贸w niezb臋dnych do ochrony 艣rodowiska przed odpadami oraz dbanie o utrzymanie porz膮dku i czysto艣ci na terenie Gminy,
- nadz贸r nad utrzymaniem zieleni miejskiej,
- wsp贸艂praca ze s艂u偶bami ochrony zabytk贸w w zakresie zabytkowych teren贸w zielonych,
3/. Zapewnienie niezb臋dnych warunk贸w do ochrony 艣rodowiska przed odpadami,
- nadz贸r nad zagospodarowaniem odpad贸w komunalnych,
- udzia艂 w opracowaniu akt贸w prawa miejscowego dotycz膮cych utrzymania porz膮dku i czysto艣ci w Gminie,
- opiniowanie program贸w gospodarowania odpadami niebezpiecznymi,
- wsp贸艂dzia艂anie z w艂a艣ciwymi organami administracji rz膮dowej w organizowaniu gospodarki odpadami,
- nadz贸r nad urz膮dzeniami zwi膮zanymi z ochron膮 艣rodowiska,
- realizowanie zada艅 z zakresu ochrony w贸d przed zanieczyszczeniem, a zw艂aszcza przed wprowadzeniem 艣ciek贸w do w贸d,
- prowadzenie spraw zwi膮zanych z gospodark膮 wodno - 艣ciekow膮,
4/. Sprawowanie kontroli przestrzegania i stosowania przepis贸w o ochronie 艣rodowiska,
5/. Prowadzenie spraw zwi膮zanych z ochron膮 przed powodzi膮 :
- aktualizacja sk艂adu Gminnego Komitetu Przeciwpowodziowego,
- obs艂uga techniczno administracyjna Gminnego Komitetu Przeciwpowodziowego,
- udzia艂 w opracowywaniu planu operacyjnego bezpo艣redniej ochrony przed powodzi膮 Gminnego Komitetu Przeciwpowodziowego,
- organizowanie ochotniczych dru偶yn ratowniczych,
6/. Wydawanie opinii w sprawie eksploatacji z艂贸偶 kopalin na terenie Gminy oraz plan贸w ruchu kopalni,
7/. Prowadzenie spraw zwi膮zanych z utrzymaniem miejsc pami臋ci narodowej i pomnik贸w,
8/. Udost臋pnianie posiadanych informacji o 艣rodowisku i jego ochronie.
§ 12
Referat Spraw Obywatelskich i Rozwoju Gospodarczego / SOG – V /
1. Referatem kieruje kierownik.
2. Do kompetencji i zada艅 referatu nale偶y :
- prowadzenie ewidencji ludno艣ci,
- prowadzenie spraw zwi膮zanych z ochron膮 przeciwpo偶arow膮,
- prowadzenie spraw wojskowych,
- prowadzenie spraw zwi膮zanych z kultur膮, rekreacj膮 i zdrowiem,
- prowadzenie spraw zwi膮zanych z obron膮 cywiln膮,
- prowadzenie spraw zwi膮zanych z przeciwdzia艂aniem narkomanii oraz przemocy w rodzinie
- prowadzenie ewidencji dzia艂alno艣ci gospodarczej do czasu przej臋cia zadania przez Krajowy Rejestr S膮dowy,
- prowadzenie spraw zwi膮zanych promocj膮 i z rozwojem gospodarczym,
- prowadzenie gospodarki mieszkaniowej,
Do zada艅 zwi膮zanych z prowadzeniem ewidencji ludno艣ci nale偶y :
A. Zadania w艂asne :
1/. Opracowywanie decyzji w sprawach zameldowania i wymeldowania,
2/. Rozpatrywanie odwo艂a艅 w sprawach decyzji o zameldowanie i wymeldowanie,
3/. Prowadzenie spraw dotycz膮cych zameldowania i wymeldowania z pobytu sta艂ego i czasowego oraz spraw meldunkowych cudzoziemc贸w,
4/. Prowadzenie ewidencji dzieci podlegaj膮cych obowi膮zkowi szkolnemu,
5/. Sporz膮dzanie wykaz贸w os贸b zmar艂ych do Urz臋d贸w Skarbowych,
6/. Wsp贸艂praca z O艣rodkiem Informatyki – uaktualnianie danych,
7/. Prowadzenie ewidencji urodze艅 oraz nadawanie numer贸w ewidencyjnych,
8/. Prowadzenie ewidencji akt贸w ma艂偶e艅stw,
9/. Prowadzenie ewidencji akt贸w zgon贸w,
10/. Prowadzenie spraw o uznanie obywatelstwa polskiego,
11/. Wydawanie za艣wiadcze艅 :
- na wniosek o udost臋pnienie danych osobowych,
- o stanie rodzinnym oraz do Biura Rent Zagranicznych,
- do Zak艂adu Ubezpiecze艅 Spo艂ecznych,
- dotycz膮cych po艣wiadczenia zameldowania,
B. Zadania zlecone :
1/. Prowadzenie spraw zwi膮zanych z wyborami Prezydenta RP,
2/. Prowadzenie spraw zwi膮zanych z wyborami organ贸w jednostek samorz膮du terytorialnego,
3/. Prowadzenie spraw zwi膮zanych z wyborami do Sejmu i Senatu,
4/. Prowadzenie spraw zwi膮zanych z przeprowadzeniem referend贸w oraz innych wybor贸w wynikaj膮cych z obowi膮zuj膮cych przepis贸w
Do zada艅 zwi膮zanych z prowadzeniem spraw z zakresu ochrony przeciwpo偶arowej nale偶y :
A. Zadania w艂asne :
1/. Prowadzenie rejestru Ochotniczych Stra偶y Po偶arnych,
2/. Realizowanie zada艅 Gminy zwi膮zanych z zapobieganiem i zwalczaniem po偶ar贸w,
3/. Wykonywanie czynno艣ci zwi膮zanych z zapewnieniem odpowiedniego wyposa偶enia jednostkom OSP na terenie Gminy,
4/. Prowadzenie spraw ubezpieczenia cz艂onk贸w OSP oraz 艣rodk贸w transportu,
5/. Kompletowanie i przekazywanie Referatowi Finansowemu dokument贸w dotycz膮cych zakupu wyposa偶enia i zu偶ycia paliwa w jednostkach OSP oraz wyp艂aty ekwiwalent贸w pieni臋偶nych cz艂onkom bior膮cym udzia艂 w dzia艂aniach ratowniczych,
6/. Udzia艂 w czynno艣ciach zwi膮zanych z opracowywaniem i uzgadnianiem statut贸w OSP oraz rejestracj膮 w S膮dzie,
7/. Prowadzenie spraw sprawozdawczo – wyborczych,
Do zada艅 zwi膮zanych z prowadzeniem spraw wojskowych nale偶y :
B. Zadania zlecone :
1/. Prowadzenie spraw zwi膮zanych z przygotowywaniem ludno艣ci i mienia komunalnego na wypadek wojny oraz organizowanie wykonania innych zada艅 ci膮偶膮cych na jednostkach organizacyjnych Gminy w ramach powszechnego obowi膮zku obrony,
2/. Prowadzenie rejestracji przedpoborowych,
3/. Udzia艂 w przygotowaniu poboru oraz wsp贸艂dzia艂anie z organami administracji rz膮dowej oraz organami wojskowymi w tym zakresie,
4/. Przygotowywanie projekt贸w decyzji o konieczno艣ci sprawowania przez 偶o艂nierzy i poborowych bezpo艣redniej opieki nad cz艂onkiem rodziny, o konieczno艣ci prowadzenia gospodarstwa rolnego oraz o uznaniu 偶o艂nierzy za jedynych 偶ywicieli rodzin,
5/. Ustalanie prawa do zasi艂k贸w dla cz艂onk贸w rodzin 偶o艂nierzy uznawanych za jedynych 偶ywicieli rodzin oraz ustalanie prawa do wyp艂aty innych zasi艂k贸w i op艂at oraz pokrywanie r贸偶nych nale偶no艣ci przys艂uguj膮cych 偶o艂nierzom,
6/. Opracowywanie decyzji dotycz膮cych zaj臋cia na cele przej艣ciowego zakwaterowania si艂 zbrojnych budynk贸w, pomieszcze艅 i teren贸w oraz decyzji o odszkodowaniu w tych sprawach,
7/. Udzia艂 w opracowywaniu planu ochrony budynku Urz臋du,
8/. Udzia艂 w opracowywaniu Regulaminu Organizacyjnego Urz臋du na czas „W”,
9/. Prowadzenie zada艅 dotycz膮cych podwy偶szenia gotowo艣ci obronnej,
10/. Prowadzenie spraw zwi膮zanych ze 艣wiadczeniami na rzecz obrony,
11/. Prowadzenie spraw zwi膮zanych z akcj膮 kuriersk膮,
Do zada艅 zwi膮zanych z prowadzeniem spraw z zakresu kultury, rekreacji i zdrowia nale偶y :
A. Zadania w艂asne :
1/. Podejmowanie wszelkich dzia艂a艅 zmierzaj膮cych do upowszechnienia kultury oraz wsp贸艂dzia艂anie z instytucjami kultury,
2/. Ochrona d贸br kultury na terenie Gminy,
3/. Nadz贸r nad gminnymi instytucjami kultury,
4/. Udzia艂 w opracowywaniu statut贸w jednostek organizacyjnych Gminy prowadz膮cych dzia艂alno艣膰 kulturaln膮,
5/. Koordynacja dzia艂a艅 instytucji kultury oraz stowarzysze艅 kulturalnych w zakresie organizacji imprez,
6/. Przyjmowanie zawiadomie艅 o organizowaniu imprez artystycznych lub rozrywkowych odbywaj膮cych si臋 poza siedzib膮 lub w spos贸b objazdowy,
7/. Wydawanie zezwole艅 na przeprowadzenie imprez masowych o charakterze kulturalnym i sportowym,
8/. Koordynacja „Kalendarza imprez kulturalnych”,
9/. Pomoc merytoryczna w organizacji imprez sportowo – rekreacyjnych organizowanych na terenie Gminy,
10/. Wsp贸艂dzia艂anie z organizacjami i instytucjami kultury fizycznej,
11/. Wsp贸艂dzia艂anie z r贸偶nymi instytucjami w zakresie ochrony zdrowia,
12/. Zg艂aszanie przypadk贸w chor贸b zaka藕nych,
13/. Prowadzenie spraw zwi膮zanych z realizacj膮 zada艅 Gminy w zakresie przeciwdzia艂ania alkoholizmowi,
14/. Udzia艂 w powo艂ywaniu Gminnej Komisji Rozwi膮zywania Problem贸w Alkoholowych,
16/. Udzia艂 w opracowaniu Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwi膮zywania Problem贸w Alkoholowych,
Do zada艅 zwi膮zanych z prowadzeniem spraw z zakresu obrony cywilnej nale偶y :
B. Zadania zlecone :
1/. Wykonywanie czynno艣ci zwi膮zanych z tworzeniem formacji obrony cywilnej i przygotowywaniem ich do dzia艂ania,
2/. Ewidencja cz艂onk贸w i dru偶yn formacji obrony cywilnej,
3/. Typowanie kandydat贸w na komendant贸w obrony cywilnej,
4/. Opracowywanie i aktualizacja plan贸w obrony cywilnej miasta i gminy oraz innych dokument贸w dotycz膮cych przygotowania i dzia艂ania obrony cywilnej,
5/. Nadz贸r nad organizacj膮 i realizacj膮 zada艅 obrony cywilnej oraz jej koordynowanie,
6/. Prowadzenie spraw dotycz膮cych zagro偶e艅 nadzwyczajnych,
7/. Prowadzenie szkole艅 obronnych i obrony cywilnej organ贸w kierowania, kadry kierowniczej, formacji obrony cywilnej, jednostek organizacyjnych i ludno艣ci w zakresie powszechnej samoobrony,]
8/. Prowadzenie spraw w zakresie gospodarki sprz臋tem obrony cywilnej,
9/. Planowanie 艣wiadcze艅 osobistych i rzeczowych na rzecz obrony cywilnej,
10/. Sporz膮dzanie wykazu i ochrona d贸br kultury na terenie miasta i gminy,
11/. Udzia艂 w zorganizowaniu sta艂ego dy偶uru Burmistrza w przypadku wyst膮pienia nadzwyczajnych zagro偶e艅,
12/. Udzia艂 w wykonaniu planu ochrony budynku Urz臋du,
13/. Realizacja innych zada艅 okre艣lonych w przepisach prawa z zakresu obrony cywilnej i zada艅 ustalonych przez Szefa Obrony Cywilnej Kraju,
Do zada艅 zwi膮zanych z prowadzeniem spraw z zakresu przeciwdzia艂ania narkomanii oraz przemocy w rodzinie nale偶y :
A. Zadania w艂asne :
1) przygotowanie oraz nadz贸r nad realizacja „Gminnego programu przeciwdzia艂ania narkomanii”
2) przygotowanie oraz nadz贸r nad realizacja „Gminnego programu przeciwdzia艂ania przemocy w rodzinie”
3) organizowanie pomocy terapeutycznej i rehabilitacyjnej dla os贸b uzale偶nionych i zagro偶onych uzale偶nieniem;
4) organizowanie pomocy psychospo艂ecznej i prawnej rodzinom, w kt贸rych wyst臋puj膮 problemy narkomanii lub przemocy w rodzinie ;
5) organizowanie profilaktycznej dzia艂alno艣ci informacyjnej, edukacyjnej oraz szkoleniowej w zakresie rozwi膮zywania problem贸w narkomanii, w szczeg贸lno艣ci dla dzieci i m艂odzie偶y, w tym prowadzenie zaj臋膰 sportowo-rekreacyjnych dla uczni贸w;
6) wsp贸艂praca z instytucjami, organizacjami pozarz膮dowymi i osobami fizycznych w zakresie przeciwdzia艂ania narkomanii;
7) wsp贸艂praca z Miejskim Gminnym O艣rodkiem Pomocy Spo艂ecznej w Gorzowie 艢l. w zakresie udzielania pomocy spo艂ecznej osobom uzale偶nionym i ich rodzinom.
Do zada艅 zwi膮zanych z prowadzeniem ewidencji dzia艂alno艣ci gospodarczej nale偶y :
A. Zadania w艂asne :
1/. Wspieranie i promowanie dzia艂alno艣ci gospodarczej na terenie gminy,
2/. Wsp贸艂dzia艂anie z samorz膮dami gospodarczymi, organizacjami pracodawc贸w oraz innymi organizacjami przedsi臋biorc贸w,
3/. Przekazywanie informacji do Referatu Finansowego dotycz膮cych zarejestrowanych i wykre艣lonych podmiot贸w gospodarczych,
4/. Prowadzenie wszelkich spraw zwi膮zanych z handlem i us艂ugami,
5/. Wydawanie oraz cofanie zezwole艅 na sprzeda偶 napoj贸w alkoholowych przeznaczonych do spo偶ycia na miejscu lub poza miejscem sprzeda偶y,
6/. Kontrola przestrzegania przepis贸w ustawy o wychowaniu w trze藕wo艣ci i przeciwdzia艂aniu alkoholizmowi,
7/. Kontrolowanie i koordynowanie czasu pracy plac贸wek handlowych, zak艂ad贸w gastronomicznych i us艂ugowych,
8/. Prowadzenie spraw dotycz膮cych ustalania lokalizacji targowisk,
B. Zadania zlecone :
1/. Prowadzenie ewidencji dzia艂alno艣ci gospodarczej do czasu przej臋cia zadania przez Krajowy Rejestr S膮dowy,
2/. Kontrola przestrzegania prawa przez przedsi臋biorc贸w,
3/. Wykonywanie czynno艣ci zwi膮zanych z funkcjonowaniem Krajowego Rejestru S膮dowego,
4/. Gromadzenie danych o wpisaniu przedsi臋biorc贸w do Krajowego Rejestru S膮dowego oraz przetwarzanie ich na potrzeby gminy.
Do zada艅 zwi膮zanych z promocj膮 i rozwojem gospodarczym nale偶y :
A. Zadania w艂asne :
1/. Analiza i prognozowanie kierunk贸w rozwoju gospodarczego i ekonomicznego Gminy,
2/. Wnioskowanie o przeprowadzenie kontroli dzia艂alno艣ci podmiot贸w gospodarczych z punktu widzenia interes贸w i zaspokajania potrzeb lokalnych przez merytorycznie uprawnione instytucje,
3/. W zakresie spraw zwi膮zanych z promocj膮 gminy:
a) organizacja i prowadzenie dzia艂a艅 zwi膮zanych z promocj膮 Gminy we wsp贸艂dzia艂aniu z pozosta艂ymi referatami Urz臋du oraz nawi膮zywanie wsp贸艂pracy w tym zakresie z podmiotami gospodarczymi,
b/ opracowywanie i wydawanie materia艂贸w s艂u偶膮cych promocji gospodarczej Gminy,
c) redagowanie polemik oraz sprostowa艅 informacji prasowych o pracy samorz膮du oraz obs艂uga prasowa Rady, Burmistrza i Urz臋du.
4/. Prowadzenie spraw zwi膮zanych ze wsp贸艂prac膮 gospodarcz膮 z zagranic膮,
5/. Opracowywanie zasad i sprawowanie nadzoru nad gospodarowaniem lokalami mieszkalnymi i u偶ytkowymi,
6/. Przygotowywanie i przeprowadzanie przetarg贸w na lokale u偶ytkowe,
Do zada艅 zwi膮zanych z prowadzeniem gospodarki mieszkaniowej nale偶y :
A. Zadania w艂asne :
1/. Prowadzenie polityki mieszkaniowej w zakresie zaspakajania potrzeb wsp贸lnoty samorz膮dowej,
2/. Przyjmowanie i rozpatrywanie wniosk贸w os贸b ubiegaj膮cych si臋 o najem lokali komunalnych zgodnie z przyj臋tymi przez Rad臋 zasadami i kryteriami,
3/. Wsp贸艂praca z Zak艂adem Us艂ug Komunalnych w zakresie zabezpieczenia lokali socjalnych na realizacj臋 prawomocnych wyrok贸w s膮dowych,
4/. Przyjmowanie i rozpatrywanie poda艅 oraz kwalifikacja os贸b, rodzin na lokale socjalne,
5/. Ustalanie kolejno艣ci i przygotowywanie skierowa艅 o zawarcie um贸w na zamian臋 lokali komunalnych oraz zamian dobrowolnych,
§ 13
Urz膮d Stanu Cywilnego / USC – V I/
1. Prac膮 Urz臋du Stanu Cywilnego kieruje kierownik.
2. Do kompetencji i zada艅 Urz臋du Stanu Cywilnego nale偶y :
B. Zadania zlecone :
1/. Rejestracja urodze艅, ma艂偶e艅stw, zgon贸w,
2/. Prowadzenie ksi膮g stanu cywilnego oraz akt zbiorowych i skorowidz贸w do tych akt,
3/. Wydawanie wypis贸w z ksi膮g stanu cywilnego i za艣wiadcze艅,
4/. Prowadzenie archiwum ksi膮g stanu cywilnego,
- sporz膮dzanie wzmianek i przypisk贸w w ksi臋gach stanu cywilnego,
- przekazywanie ksi膮g ponad stuletnich do Archiwum Pa艅stwowego,
- wsp贸艂praca z innymi organami w sprawach dotycz膮cych rejestracji stanu cywilnego,
5/. Wydawanie decyzji przewidzianych w przepisach prawa o aktach stanu cywilnego oraz kodeksie rodzinnym i opieku艅czym o :
- odtworzeniu i ustaleniu tre艣ci aktu stanu cywilnego,
- sprostowaniu oczywistych b艂臋d贸w pisarskich w akcie stanu cywilnego,
- uzupe艂nieniu tre艣ci aktu stanu cywilnego,
- sporz膮dzeniu aktu stanu cywilnego, je偶eli fakt urodzenia, ma艂偶e艅stwa lub zgonu nast膮pi艂 za granic膮 i nie zosta艂 zarejestrowany w zagranicznych ksi臋gach stanu cywilnego,
- transkrypcji aktu stanu cywilnego sporz膮dzonego za granic膮 do polskich ksi膮g stanu cywilnego,
- skr贸ceniu terminu wyczekiwania do zawarcia ma艂偶e艅stwa,
- wpisaniu do ksi臋gi stanu cywilnego tre艣ci wypisu z ksi臋gi stanu cywilnego, kt贸ra zagin臋艂a lub uleg艂a zniszczeniu,
6/. Wydawanie za艣wiadcze艅 o zdolno艣ci prawnej obywatela polskiego do zawarcia ma艂偶e艅stwa za granic膮 i za艣wiadcze艅 stwierdzaj膮cych brak okoliczno艣ci wy艂膮czaj膮cych zawarcie ma艂偶e艅stwa,
7/. Wydawanie za艣wiadcze艅 do zawarcia ma艂偶e艅stwa konkordatowego,
8/. Wyst臋powanie do S膮d贸w Rejonowych o uniewa偶nienie lub sprostowanie aktu stanu cywilnego w razie b艂臋dnego lub nie艣cis艂ego zredagowania,
9/. Przyjmowanie o艣wiadcze艅 o :
- wst膮pieniu w zwi膮zek ma艂偶e艅ski,
- uznaniu dziecka,
- nadaniu dziecku nazwiska m臋偶a matki,
- powrocie kobiety rozwiedzionej do nazwiska noszonego przed zawarciem ma艂偶e艅stwa,
- zmianie imienia dziecka,
- nazwisku ma艂偶onk贸w po zawarciu ma艂偶e艅stwa,
10/. Prowadzenie korespondencji konsularnej w sprawach o wydobycie odpis贸w z akt stanu cywilnego dotycz膮cych os贸b zamieszka艂ych za granic膮,
11/. Organizowanie uroczysto艣ci zwi膮zanych z przyjmowaniem o艣wiadcze艅 o wst膮pieniu w zwi膮zek ma艂偶e艅ski oraz jubileuszami d艂ugoletniego po偶ycia ma艂偶e艅skiego,
12/..Ustalanie brzmienia i pisowni imion i nazwisk,
13/. Wydawanie decyzji w sprawie zmiany imion i nazwisk.
14/. Prowadzenie ewidencji wydawanych i utraconych dowod贸w osobistych w formie informatycznej.
15/. Prowadzenie rejestru utraconych dowod贸w osobistych i wydawanie za艣wiadcze艅.
16/. Prowadzenie spraw zwi膮zanych z przyjmowaniem wniosk贸w o wydanie dowodu osobistego i wydawaniem dowod贸w osobistych.
17/. Prowadzenie spraw zwi膮zanych z kancelari膮 tajn膮.
§ 14
Radca Prawny / RP /
1. Radca Prawny zajmuje samodzielne stanowisko w Urz臋dzie i podlega bezpo艣rednio Burmistrzowi.
2. Do zada艅 Radcy Prawnego nale偶y :
1/. Opiniowanie pod wzgl臋dem formalno- prawnym i redakcyjnym projekt贸w i akt贸w prawnych Burmistrza, oraz projekt贸w uchwa艂 kierowanych pod obrady sesji,
2/. Udzielanie pracownikom Urz臋du opinii, porad prawnych i wyja艣nie艅 w dziedzinie stosowania prawa,
3/. Wyst臋powanie w charakterze pe艂nomocnika w post臋powaniu s膮dowym, administracyjnym oraz innymi organami orzekaj膮cymi,
4/. Sprawowanie og贸lnego nadzoru nad stosowaniem przepis贸w kpa w referatach Urz臋du,
5/. Opiniowanie pod wzgl臋dem prawnym projekt贸w um贸w i porozumie艅 zawieranych przez Gmin臋 ,
6/. Prowadzenie ewidencji akt贸w prawa miejscowego,
7/. Wykonywanie innych zada艅 wynikaj膮cych z ustawy o radcach prawnych w zakresie dzia艂alno艣ci Urz臋du.
§ 15
Pion ochrony informacji niejawnej / PIN /
Pionem ochrony informacji niejawnej kieruje Pe艂nomocnik Ochrony Informacji Niejawnych.
1. Pe艂nomocnik do spraw ochrony informacji niejawnych podlega bezpo艣rednio Burmistrzowi.
2. Do zada艅 Pe艂nomocnika nale偶y :
1/. Zapewnienie ochrony informacji niejawnych,
2/. Zapewnienie ochrony fizycznej Urz臋du.
3/. Kontrola ochrony informacji niejawnych oraz przestrzegania przepis贸w o ochronie tych informacji,
4/. Okresowa kontrola ewidencji ,materia艂贸w i obiegu dokument贸w,
5/. Opracowywanie planu ochrony informacji niejawnych i nadzorowanie jego realizacji,
6/. Szkolenie pracownik贸w w zakresie ochrony informacji niejawnych
3. Pe艂nomocnikowi ds. ochrony informacji niejawnych podlega bezpo艣rednio kierownik kancelarii tajnej.
VI. POSTANOWIENIA KO艃COWE.
§ 16
Zasady wykonywania czynno艣ci kancelaryjnych w referatach okre艣la instrukcja kancelaryjna
dla organ贸w samorz膮du terytorialnego.
§ 17
Integraln膮 cz臋艣膰 stanowi za艂膮czniki 1 - 5.
- schemat struktury organizacyjnej Urz臋du Miejskiego w Gorzowie 艢l,
- zasady podpisywania pism,
- zasady planowania pracy,
- kontrola wewn臋trzna,
- organizacja przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosk贸w w Urz臋dzie Miejskim w Gorzowie 艢l膮skim.