Zadania Radcy Prawnego

  1. Radca Prawny zajmuje samodzielne stanowisko w Urzędzie i podlega bezpośrednio Burmistrzowi.
  2. Do zadań Radcy Prawnego należy:

    1. Opiniowanie pod względem formalno- prawnym i redakcyjnym projektów i aktów prawnych Burmistrza, Zarządu oraz projektów uchwał kierowanych pod obrady sesji,
    2. Udzielanie pracownikom Urzędu opinii, porad prawnych i wyjaśnień w dziedzinie stosowania prawa,
    3. Występowanie w charakterze pełnomocnika w postępowaniu sądowym, administracyjnym oraz innymi organami orzekającymi,
    4. Sprawowanie ogólnego nadzoru nad stosowaniem przepisów kpa w referatach Urzędu,
    5. Opiniowanie pod względem prawnym projektów umów i porozumień zawieranych przez Gminę ,
    6. Prowadzenie ewidencji aktów prawa miejscowego,
    7. Wykonywanie innych zadań wynikających z ustawy o radcach prawnych w zakresie działalności Urzędu.