- Radca Prawny zajmuje samodzielne stanowisko w Urzędzie i podlega bezpośrednio Burmistrzowi.
- Do zadań Radcy Prawnego należy:
- Opiniowanie pod względem formalno- prawnym i redakcyjnym projektów i aktów prawnych Burmistrza, Zarządu oraz projektów uchwał kierowanych pod obrady sesji,
- Udzielanie pracownikom Urzędu opinii, porad prawnych i wyjaśnień w dziedzinie stosowania prawa,
- Występowanie w charakterze pełnomocnika w postępowaniu sądowym, administracyjnym oraz innymi organami orzekającymi,
- Sprawowanie ogólnego nadzoru nad stosowaniem przepisów kpa w referatach Urzędu,
- Opiniowanie pod względem prawnym projektów umów i porozumień zawieranych przez Gminę ,
- Prowadzenie ewidencji aktów prawa miejscowego,
- Wykonywanie innych zadań wynikających z ustawy o radcach prawnych w zakresie działalności Urzędu.
01 Czerwiec 2005, 22:49
Zadania Radcy Prawnego